واعظ

واعظ

ای شیعه چنان منتظر مولا باش گویی که همین جمعه بیاید مهدی{عج}
واعظ

واعظ

ای شیعه چنان منتظر مولا باش گویی که همین جمعه بیاید مهدی{عج}

آیت الله محقق کابلی مدظله العالی


مقدمه
یکی از امتیازات اساسی و بر جسته مذهب «شیعه» و پیروان مکتب اهل بیت(ع)، اجتهاد و مرجعیت دینی است. اجتهاد    عنصر فعال و موتور محرک در جامعه ای اسلامی است که به وسیله آن در همه شرایط و فارغ ازمحدودیت های زمانی و مکانی، آموزه های دین، از منابع معتبر (قرآن کریم، سنت،  عقل واجماع) استخراج واستنباط گردیده ، دراختیار مسلمانان، متدینین و تمام کسانی که در جستجوی حق وحقیقت هستند قرار داده می شود. بدین سان است که فقه شیعه، یک فقه پویا وماندگار است و می تواند پاسخ گوی مطالبات جامعه دینی و نسل های جدید باشد.  

ادامه مطلب ...

آیت الله فیاض مدظله العالی


مـــــقدمه
براى نگارنده بسى دشوار و بلکه محال مى نماید که بتواند در این مختصر درباره ى شخصیت یکى

از دانشمندان و بزرگان فقه و فقاهت و استاد با تجربه و چیره دست و محقق عظیم الشأن از بزرگان علماء طائفه ى امامیه، بحث و بررسى جامع و همه جانبه و با نگاه به تمام زوایاى زندگى او ارائه دهد.
و اما از باب این که انجام یک امر دشوار به هر اندازه که میّسر است نباید ترک شود، کوشش خواهم کرد تا سیره ى یکى از این نوابغ و بزرگان را بیان نموده و برخى از ویژگی هاى شخصیت استثنایى او را شرح دهیم، این شخصیت مورد نظر، علاّمه ى کبیر. پژوهشگر و محقق، حضرت آیة اللّه حاج شیخ محمد اسحاق فیاض دام ظله مى باشد،  ادامه مطلب ...